
Vasúti képriport – 2025/6.
Ezúttal 21 vasútbarát 51(!) igényes fotóját gereblyéztünk össze eddigi legtartalmasabb, idén már hatodik alkalommal jelentkező vasúti képriportunkban.

Miért ilyen szedett-vedett a magyar vonatok megjelenése?
Sárga, fehér, piros és kék megannyi árnyalatban: az utóbbi években igazán tarkává váltak a magyarorországi személyszállító vonatok – miközben a cél az egységes arculat megalkotása lenne.

Vasúti képriport – 2025/5.
Alsónemesapátitól Kalundborgon(!) át Nyíregyházáig, atomtól trafóig, Astride-tól Vectronig tart a kínálat legújabb válogatásunkban, amiből természetesen a sárga virágok sem maradhattak ki!

Hatvanéves a luganszki óriás – 1. rész
Hat évtizeddel ezelőtt vette állományba a MÁV a világ első normál nyomtávú Szergejét, aminek apropóján cikksorozattal készülünk a sorozat történetéről.

Tuzla, Bosznia utolsó dízelparadicsoma
Bosznia-Hercegovina északi csücskében még zavartalan az amerikai nagydízelek uralma.

Végre ablakos fordán az első Mikkelsen!
Nem kis késéssel, de közforgalomban is bemutatkozott a MÁV dán eredetű bérelt dízelmozdonya.

Kiskutyák Bukarestből: a Kis Sulzerek története
Kis Sulzer, Nagyon Nagy Dácsia, Kiskutya: sokféleképpen emlegetik ezt a mozdonytípust, amely számos hazai magánvasútnál is megfordult.

Vasúti képriport – 2025/4.
Itt a tavasz! Az egyre barátságosabb hőmérsékletek és az elő-előbújó nap egyre több vasútbarátot csábít a sínek mellé, ami meglátszik a rendszeres és alkalmi közreműködőinktől kapott fényképek mennyiségén is.

Ilyen lett az első matricás Astride
Kidugta az orrát a ferencvárosi fűtőházból az első, a MÁV arculata szerint fóliázott francia bérmozdony.

Marad a cammogás a 150-es vonalon?
Meglehet, hogy mégsem lesz annyira gyors a Budapest–Belgrád-gyorsvasút magyarországi szakasza.