Nem kis késéssel, de közforgalomban is bemutatkozott a MÁV dán eredetű bérelt dízelmozdonya.
Csütörtök hajnalban forgalomba állt a 29-es vonalon az államvasút legújabb bérelt mozdonya. A 1535-ös Mikkelsen a 9709-es számú sebesvonatot továbbította Tapolcáról Balatonfüredre, ezt követően a tervek szerint egész nap az északi parton ingázik majd.
Az eredetileg a dán államvasút megrendelésére készült mozdony még tavaly szeptemberben érkezett hazánkba, a magyarországi üzemre történő felkészítését Dombóváron végezték. A gép 2024 végén éppen Tapolcán mutatta meg magát először a szélesebb közönségnek, majd időről időre a mozdonyt a jelenlegi tulajdonosától, a svéd Nordic Re-Finance-től bérlő MÁV Rail Tours különböző tehervonatai élén tűnt fel, mígnem 2025 elején meghibásodott, majd hosszú időre eltűnt szem elől.

A Mikkelsen-projekt a 1535-ös botladozásától eltekintve sem olyan egyértelmű siker eddig, mint amilyenben a vasúttársaság illetékesei bíztak. A MÁV tavaly júniusi közleménye még 2024 végére ígérte az eredeti tervek szerint 15 bérelt mozdony hazánkba érkezését és forgalomba állását, de ezt elfújta a szél: nemhogy nem tűntek fel a vonatok élén a Henschel gyártmányú dízelek, de még a tervezett mennyiség sem jutott el Magyarországra. Értesüléseink szerint az államvasút és a Nordic között kisebb feszültségeket okozott, hogy a mozdonyok tényleges állapota elmarad az ígérttől, a beüzemelésük pedig lassabban halad a vártnál.





Kedden az 1535-össel együtt szintén Budapestre érkezett a már ugyancsak MÁV-os ruhában feszítő 1517-es Mikkelsen is, de másnap Tapolca helyett Szolnok felé vette az útját. A MÁV mozdonybérlési projektjeit monstre anyagban tekintettük át még február elején, amiben többek között a Mikkelsen-sztorival is részletesen foglalkoztunk.