Alsónemesapátitól Kalundborgon(!) át Nyíregyházáig, atomtól trafóig tart a kínálat legújabb válogatásunkban, amiből természetesen a sárga virágok sem maradhattak ki!

Áprilisban sem állt meg az élet a vasúton, sőt: az utasforgalomban is bemutatkozó Mikkelsen és a próbafutó 001-es retró Bézé mellett is volt jó néhány izgalmas menet az elmúlt hetekben, ami a sínek mellé vonzotta közreműködőinket. A merítésünk természetesen sosem lehet teljes, ezért mindig örömmel fogadjuk olvasóink képriportba szánt fényképeit, amiket a szerkesztoseg[kukac]uuuuu[pont]hu címünkre várunk.

Látványos megbízással gazdagodott a GYSEV Cargo: a zöld-sárga vasúttársaság áprilisban több trafóvonatot is közlekedtetett Nyugat-Magyarországon. Pócza Norbert egy ilyen fuvart kapott el Szombathely környékén a 326-os Szilivel az élen
Áprilisban atomvonat is közlekedett Paksra. Az üres szerelvényt a 045-ös Gigant továbbította Kürtösig. Vörös Attila Kőbánya felsőn készült fényképén jól megfigyelhető a méretkülönbség az orosz zárt kocsik és az egri interrégió Flirtje között
A helyszín továbbra is Vecsés, de az irány fordított: március végétől egy darabig szegedi Szergejek segítettek be a vonatok továbbításába az átépülő, felsővezetéktől megfosztott Ferencváros–Soroksári út–BILK-szakaszon. Balázs Zsolt felvételén vonatba sorozva térnek haza a pesti hakniról a szovjet nagyvasak
A 120a vonalon áprilisban a felsővezetéket is érintő karbantartásokat végeztek, ezért dízeles kitolózásra is szükség volt. A feladat a 163-as Szergejt is megtalálta. Szilágyi Péter hangulatos felvételén Tápiószecsőn füstölög magában a hatlábú
Sopronban nemrég nagyjavítást kapott a 302-es Bobó. Szőke Bendegúz felvétele a GYSEV bázisán ábrázolja a rusztikus kültéri egységgel is felvértezett festékszagú gépet
A hagyományos Floyd / Eurogate-fuvarnak számító vámosgyörki, tarjánpusztai, bajai és csepeli gázolajvonatok viszont nem álltak le, sőt: az 1-es vonalon Bicske környékén tartott vágányzár miatt rögtön dupla szerelvénnyel indult meg az ország belseje felé a 609 003-as Sulzer 60 0946-os társával Rajkáról. Balázs Zsolt Mohánál kapta lencsevégre az impozáns, huszonöt kocsis tehervonatot
Astride-fronton a legnagyobb újdonságot kétségkívül a MÁV-nál dolgozó mozdonyok fokozatos bekékülése jelenti. Arnold László felvételén Vásárosdombó közelében suhan a frissen matricázott 490 009-es gép. Ugyan néhány éve még léteztek tervek a vasúttársaságnál a járműflotta színterveinek egységesítésére, a dolog végül a vállalat karakterétől nem teljesen idegen módon mégis az entrópia irányába mozdult el: a képen látható szerelvényben is megtalálható az összes, jelenleg a távolsági forgalomban használt színséma – a posta Bhv-k kék-pirosától eltekintve
Komolyabb eszmecserére a 2143-as Csörgő és a 812-es Halbi-vezérlő között sem kerülhetett sor április 22-én, hiszen a két jármű nem beszéli egymás nyelvét. A napközbeni barcsi kanyarról visszatérő kurta szerelvényt Szigetváron fényképezte le Novák Bálint
Kicsivel odébb, Kőbánya-Kispesten is virágszőnyegen gurulnak a korszerű elővárosi motorvonatok (fotó: Láber Attila)
Így teljes a kör(-IC)! Nem csak a vonatösszeállítás volt sokszínű Láber Attila az átvonuló zivatar után nem sokkal készült pestszentlőrinci felvételén
Hatvanban napfürdőzik a 1137-es Kisdácsia Szilágyi Péter felvételén. A mozdonnyal június elejére különvonat szerveződik a Jászságba, amire a Fotósvonat Facebook-oldalon lehet jelentkezni
Természetesen a gőzös is szorgosan rótta a köröket, ezúttal két LÁEV mellékkocsi került mögé. Láber Attila a panorámaívben örökítette meg az egyik Szépjuhásznéra tartó menetet