A Raillog gabonavonatát hozta rakodásra a 116-os Szergej Szekszárdra.
Egy esztendő elrepült, amióta a Rail Cargo Hungaria átvette a tolatós tehervonatok vontatását Dombóvár környékén. A bérelt dízel Traxx hadrendbe állítása óta Bátaszék környékéről kikoptak a dombóvári klasszik Szergejek, így bevetési területetük Pécs környékére korlátozódott. A magyarbólyi határátmenet tehervonatait és a sellyei tolatóst még az idén hatvanéves hatlábúak húzzák.



Bár tavaly még mutatkozott remény arra, hogy magánvasutak majd rendszeresebben fognak Szergejt bérelni Tolnában, tekintve, hogy az 50-es vonal emelkedőin a Kocúrokat igencsak megizzasztják a combos gabonavonatok, végül csak elvétve volt bérlés.

Az idei tavaszi gabonaszezon erősödésével talán nagyobb esély mutatkozik a luganszki gépek bevetésére. Szekszárdon egy ideje komoly gabonarakodási dömping tapasztalható, egymást érik a különböző magánvasutak vonatai a tolnai megyeszékhelyen. Az MVÁ, a PSŽ és a Raillog is rakodott az elmúlt időszakban, ám jellemzően Kocúr és főleg Sulzer kapta feladatul, hogy a hosszú vonatokat célba juttassa. A szóban forgó vonatok most legtöbbször nem Dombóvár, hanem a 46-os vonal kezdőpontja, Sárbogárd felől érkeztek Szekszárdra és ebbe az irányba is távoztak rakottan.



Április 6-án vasárnap is érkezett egy hosszú, 36 kocsis gabonavonat Szekszárdra, amelyre végre Szergejt bérelt a fuvarozó Raillog. A B-vizsgájával 2023 decemberében elkészült 116-os Szergej, azaz Dombóvár szépe Rétszilastól húzta a 46-os vonalon a szerelvényt, majd a rakodóra való beállítás után gépmenetben tért vissza Dombóvárra az 50-es vonalon. Bízzunk benne, hogy nem ez volt az utolsó alkalom, hogy a luganszki duruzsolás verte fel a tolnai megyeszékhely csendjét.
