Minden eddiginél több, 123 színes felvétellel érkezik gigászi nyári vasúti képriportunk!
A MÁV-csoport mozdonybérlési programjának nyomán folyamatosan változik az államvasúti személyvonatok vontatása. Július végén újabb ex-DSB ME mozdony állt szolgálatba, az Astride-ok pedig már a 41-es és a 30a vonalon is közlekednek. A legérdekesebb fejlemény azonban talán mégis a további Vectronok érkezéséig rövid távra bérelt RCH Taurusok megjelenése a 100-as vonalon. Nemrég részletesen foglalkoztunk a bérmozdonyok árával és azok fordáival, melyet itt olvashattok.







Július végén lezárult az a több mint egyhónapos komplex vágányzár, amelynek során Rákosrendezőn kitérő- és vágánycseréket végeztek. Több kitérő villamos állítóművet kapott, amelyet – kissé „ortopéd” módon – az eddigi fényjelzős mechanikus biztosítóberendezésbe illesztettek, kiváltva a korábbi vonóvezetékes állítást. A vágányzár befejezése után nagyjából egy héttel az egyik ilyen „felokosított” átszelési kitérőn négy tengellyel siklott ki a 219-es Púpos által hidegen vontatott 490 001-es egy tolatási mozgás közben. A KBSZ közleménye szerint a váltó csúcssínjei nem voltak végállásban. Bár ez végső soron emberi mulasztásnak tekinthető, a kiváltó okot feltehetően a berendezés megváltozott – és bonyolultabbá vált – kezelése idézte elő.








De Rákosrendezőn kívül is akadt bőven érdekes téma Budapesten, nézzük is!











A főváros elővárosaiban is szorgosan kattintgatták a fényképezőgépek zárát közreműködőink:










A Rheingold-szerelvényes különvonat azonban csak egy a sok színes szerelvény közül, amelyek a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalat járják. A szári bevágás és környéke vadregényes kulisszáival rengeteg vasútbarátot vonz – közreműködőinket is beleértve.


















Az egyes számú fővonalra még visszatérünk, de mielőtt dízelfanatikus olvasóink elkattintanának, tegyünk egy kis kitérőt a dél-dunántúli villamosítatlan vasutak felé!







A gázolajat szag- és hanghatásokká alakító járműveknél maradva nézzük meg, mi történt a Balaton északi partján az elmúlt időszakban – nem megfeledkezve a Ganz-villanymozdonyok rajongóiról!










A balatoni felfrissülés után térjünk vissza egy kicsit az egyes vonalra!







A Dunántúl után nézzünk szét egy kicsit a keleti országrészben!







A középső országrészben sem unatkoztak közreműködőink!






Végül, de nem utolsó sorban tekintsük át a GYSEV vonalairól kapott felvételeket lelkes közreműködőinktől!









A végére tartogattunk még néhány 36-os vonali képet a dízelgépek rajongóinak!



