Nyári kavalkád a magyar vaspályákon: június közepétől július elejéig terjedő képes válogatásunk éppoly színes, mint a hazai vasúti felhozatal! Köszönjük lelkes közreműködőink kitartását a kánikulában is, továbbra is várjuk szeretettel a vasúti felvételeket a szerkesztoseg[kukac]uuuuu[pont]hu címre!
Ha nyár, akkor vágányzár! Az utasoknak bosszúság, a vasútbarátoknak izgalmas munkavonatokkal és nem megszokott útvonalakra terelt forgalommal kecsegtet a kifejezés.











Ahogy beszámoltunk róla, július 1-jével 752 kilométer vasutat vett át a GYSEV a MÁV-tól. Emellett a fenntartó minisztérium részéről további elvárásként fogalmazódott meg, hogy a GYSEV járműoldalon is nagyobb szerepet vállaljon a MÁV kezelésében lévő vasútvonalakon. Vasútbarát szemmel vizsgálva ennek egyik legszembetűnőbb következménye, hogy az egyes vonalon is megjelentek a GYSEV Flirt motorvonatai. Nyugaton pedig a 25-ös vonalon Zalaegerszeg és Celldömölk között történt nagyobb változás: a pálya fenntartása mellett itt már a személyvonatokon is a GYSEV szolgáltat saját járművekekkel, Szili + 2db 20-33-as IC kocsi formájában.









A belsőégésű szálon maradva következzenek a MÁV-os dízelmozdonyok mindennapjai júniusból:











A napi ajánlott mennyiségű dízelfüst bevitele után villanyozódjunk fel kicsit!






Végül, de nem utolsó sorban nézzük, mi történt a magánvasutak háza táján az elmúlt bő hónapban!









A miskolci tematikus Szergej-hétvége mellett említésre méltó júniusi történés az országos Múzeumok Éjszakája rendezvény, melynek keretein belül a Magyar Vasúttörténeti Park is különféle programokkal várta a látogatókat.


