Óriási hanggal, finom dízelszaggal debütált a dán gép a Balatonon


Csütörtökön fordába állt a 1535-ös mozdony Tapolca és Balatonfüred között. Útján végig elkísérte a 309-es remot Csörgő is, de nem volt rá szükség, a Viking gond nélkül lehozta a napot.

Némi aggodalommal döntöttem el, hogy elég lesz másfél óra alvás is, és hajnalok hajnalán elindulok Tapolcára, hogy mindenképpen legyen fotó a nagy napról, amikor a MÁV legújabb dízelbérleménye először mutatkozik be menetrend szerinti személyszállító vonat élén. A mozdonyokkal kapcsolatban nem titok, hogy nem sok pozitív információ jutott el eddig a szerkesztőségünkbe (kivéve a MÁV influencer-vezigjének lelkes győzelmi jelentéseit), már a Mikkelsen-bingó összeállításán is elgondolkodtunk. A szép új matrica alatti belbecs egyben tartása elképesztő nemzetközi összefogást és közös szellemi tőkét igényel, de a gépek legalább mennek.

  • Gyorshír csütörtökről [katt ide]
  • A MÁV újkori mozdonybérlésének monstre összefoglalója [katt ide]
A dán gép második vonata. A Hörgő mindig a vonat Tapolca felőli végén volt. Érdemes megfigyelni az eklektikus vonatösszeállításokat is a balatoni sebesvonatoknál

Gépek, többes számban, mert miközben figyelő szemét mindenki a Balatonra irányította, csütörtökön már a 1517-es mozdony is dolgozott: Felsőzsolcára vitt rakodni üres Eas-vonatot. Közben három további Viking is felkészült már, hogy elinduljon Magyarországra, itt egy szép fotó a trióról az indulást megelőző végső futópróbájukról Dániából.

A 1535-ös csütörtökön négyszer fordult meg Tapolca és Füred között a sebesvonatokkal, a feladatát meghibásodás nélkül elvégezte. Bár egész nap vele volt a 2309-es remot Csörgő is, nem volt szükség segélygépre, a MÁV Személyszállítási Zrt. mozdonyvezetői pedig maradhattak a dán gépen típusismeretezni.

Aszófő és Örvényes között robog a színpompás 9794-es vonat. A posta Bhv-t legalább megúsztuk!

Szubjektív

Már a tapolcai hajnalon is szembetűnő (sic) volt, hogy mennyire brutál hangja van a gépnek, több utcával arrébb is lehetett érezni az erőt az alapjárati hangorkánból. Újabb meglepetés volt a mozdony után hátrahagyott szag: igazi finom dízelparfüm, amit nehéz megfogalmazni, pláne, hogy füstszomelié sem vagyok. De az a jóféle, amit egy Szergej, Csörgő vagy Nohab köp ki magából. A mozdony matricázása jól illeszkedik a vasútvállalat mostanában aktuális színtervébe, nekem speciel kicsit csicsa, de majd csak koszolódik… A vonatok a hazai vasúton igazi bazári majmok, egy egységes szerelvény már fotótéma. Na ez a veszély a Balatonon nem fenyeget, ahány kocsi, annyi féle színterv, a halbik közé keveredő paklik és posta Bhv-k pedig csak tovább emelik a vonatok fényét.

Legalább nem unatkozunk! Végezetül pár random kép még a napról, ha már elkészültek.