Előbújt a MÁV-csoport legújabb mozdonya


A 193 214-es pályaszámú Vectront az ELL-től bérli a MÁV Rail Tourson keresztül a MÁV. Péntekre elkészült a gép matricázása.

A hazai személyszállító vonatok élén sem kell lemondanunk a Vectron típusról, hiszen ha már 115 teljesen új mozdony nem kellett a Siemenstől, a MÁV az ELL cégtől bérelni fog néhányat a típusból. Pontosan még nem tudjuk, hány Vectron áll be a személyfordába, ami nagy levegőhöz juttatja az elöregedett flottával operáló MÁV Személyszállítási Zrt-t. Egyelőre öt ELL-Vectron van Budapesten (210, 214, 216, 230, 723), melyek közül az első példány matricázása elkészült, további négy pedig a közeljövőben öltözik fel a MÁV újabban fehér-világos kék-sötét kék színvilágú matricagúnyájába.

A 214-es Vectront pénteken délután saját lábán átvitték Ferencvárosból a Vasúttörténeti Parkba, így aki szemfüles volt, az akár találkozhatott is a mozdonnyal.

Az első MÁV-os Vectron első önálló méterei a ferencvárosi fűtőháznál (fotók: Vörös Attila)

A Vectronok érkezése az azonnali problémákra gyógyír lehet, azt azonban nem oldja meg, hogy jelenleg is több 480-as sorozatú Traxx áll a saját 25-ös flottából alkatrészhiány okán. Információink szerint 182-es „Taurus” mozdonyból nem érkezik már több, a Vectronokon kívül az Akiem Astride gépei hoznak frissítést az államvasúti mozdonyflottába. Bár az IHO kérdésére olyan választ adott a MÁV, ami alapján arra következtethetünk, hogy az ex-v-hidas Traxxokra nem csapott le a vasúttársaság, az uuuuu több különböző információja alapján felétételezhető, hogy a 187-esek is fölveszik előbb-utóbb a MÁV-os matricákat.

Közelebbről a még érintetlen matrica az új arculattal, és a „meztelen” főkeret