Elkóborolt hatlábúak, terelések és végre hó legfrissebb válogatásunkban!
Legutóbbi képriportunkat október végén tettük közzé, az élet pedig azóta sem állt meg a magyar vasúton. Kalapálják a 75-ös vonalat, de túrtak a 100a vonalon is, lassan pedig a 150-es felújítása is befejeződni látszik – a vonalon mindennaposak a próbamenetek, sőt, a 203-as Púposnak már egy siklás is összejött a frissen átépített pályán. Szóval, zajlik az élet – egyébként az uuuuu háza táján is, hiszen nemrégiben elkészültek az első vonatos naptárunk előkészítő munkái is –, és bár a november második felétől állandósuló lehangoló, szürke időjárás miatt közreműködőink sem akkora lelkesedéssel vadászták az izgalmasabb témákat, mint egyébként szokták, azért így is van miért végignézni legújabb képválogatásunkat.
Kezdjük múltidézéssel.
A szokatlanul kellemes őszi időjárás november elejéig is kitartott, ennek hála közreműködőink is készíthettek egy pár szép őszi fényképet.







De a MÁV-nál is akadt ez-az, ami színt hozott a novemberi szürkeségbe. Például a 007-es Teknő,
amit némi spéttel, a Jókai-év legvégén sikerült felmatricázni az írófejedelem tiszteletére. A matrica dizájnja igencsak megosztónak bizonyult vasútbaráti körökben; a szerkesztőségi chatben a „Joke? AI?” borzalmas szóvicc is előkerült a mozdony kapcsán, de ezt a premier alkalmával még sikerült magunkban tartani. Eddig.



Ami a matricázott mozdonyokat illeti, ezekből az elmúlt hetekben a 120a vonalon jó párral lehetett találkozni: a 100a vonalon tartott vágányzár miatt a Tápióbahnon kerültek a záhonyi és a kör IC-k is.




November végén aztán váratlan esemény törént:
esni kezdett a hó.
Közreműködőink nem voltak restek megragadni a napjainkban egyre ritkábbá váló alkalmat, hogy havas fényképeket készítsenek.





Apropó, Mikkelsen: november elején az 1517-es kirándult egy nagyot az Alföldre.









Tájidegen mozdonyok lepték el Nógrád megye vasútjait is. A 75-ös vonalon idén egyébként is terveztek nagyobb vágányzári beavatkozásokat, de a látványos magyarkúti siklás miatt végül még komplexebb munkákra szánta el magát a vasúttársaság.



Magyarnándorban egyébként közel sem a 022-es Tujcica volt a legnagyobb szám mostanában, már ami a vasutat illeti, elvégre a 78-as vonalon debütált a Csillámbézé is, aminek az első útjáról mi is beszámoltunk. A LED-fénysorral ékesített Bzmot kétségtelenül a MÁV legsikeresebb PR-akciója a közelmúltból: ahol megjelenik, nem ritkán tömegjelenetek alakulnak ki. A nézelődők között pedig közreműködőink is rendre ott vannak.



A szürke késő őszi, kora téli napokat tehát a Csillámbézé sem mindig fényesíti.




