2026-os naptár banner

Vasúti képriport – 2025/11.


Elkóborolt hatlábúak, terelések és végre hó legfrissebb válogatásunkban!

Legutóbbi képriportunkat október végén tettük közzé, az élet pedig azóta sem állt meg a magyar vasúton. Kalapálják a 75-ös vonalat, de túrtak a 100a vonalon is, lassan pedig a 150-es felújítása is befejeződni látszik – a vonalon mindennaposak a próbamenetek, sőt, a 203-as Púposnak már egy siklás is összejött a frissen átépített pályán. Szóval, zajlik az élet – egyébként az uuuuu háza táján is, hiszen nemrégiben elkészültek az első vonatos naptárunk előkészítő munkái is –, és bár a november második felétől állandósuló lehangoló, szürke időjárás miatt közreműködőink sem akkora lelkesedéssel vadászták az izgalmasabb témákat, mint egyébként szokták, azért így is van miért végignézni legújabb képválogatásunkat.

Kezdjük múltidézéssel.

A szokatlanul kellemes őszi időjárás november elejéig is kitartott, ennek hála közreműködőink is készíthettek egy pár szép őszi fényképet.

A Budapest–Pozsony–Prága-tengelyen a menetrendváltástól megjelennek a cseh vasút (ČD) ComfortJet szerelvényei, amelyek a remények szerint hamarosan ingavonatként is tudnak majd közlekedni. November elején próbafutások céljából érkezett hazánkba egy kurta egységgel a 6193 400-as Vectron, Greczula Levente László Mosonmagyaróvárnál fényképezte le a menetet

De a MÁV-nál is akadt ez-az, ami színt hozott a novemberi szürkeségbe. Például a 007-es Teknő,

amit némi spéttel, a Jókai-év legvégén sikerült felmatricázni az írófejedelem tiszteletére. A matrica dizájnja igencsak megosztónak bizonyult vasútbaráti körökben; a szerkesztőségi chatben a „Joke? AI?” borzalmas szóvicc is előkerült a mozdony kapcsán, de ezt a premier alkalmával még sikerült magunkban tartani. Eddig.

Ami a matricázott mozdonyokat illeti, ezekből az elmúlt hetekben a 120a vonalon jó párral lehetett találkozni: a 100a vonalon tartott vágányzár miatt a Tápióbahnon kerültek a záhonyi és a kör IC-k is.

November végén aztán váratlan esemény törént:

esni kezdett a hó.

Közreműködőink nem voltak restek megragadni a napjainkban egyre ritkábbá váló alkalmat, hogy havas fényképeket készítsenek.

Apropó, Mikkelsen: november elején az 1517-es kirándult egy nagyot az Alföldre.

Kisebbfajta szenzációként december elején a 056-os gépet is kiközvetítették: a csillagos mozdony a PSP Cargónak dolgozott. Greczula Levente László szikszói fényképén egy Kassáról indult acéltekercses vonattal várja a kijáratot a Dunántúlról messzire származott gép
A 025-ös rendszeresen megfordul a 80-as vonali tolatós élén. Greczula Levente László Mályinál örökítette meg a Miskolc felé igyekvő Gigantot
A PSP-nél még az 1070-es Szili segítségére is szükség volt a vonattovábbításban. Novák Bálint a kaposvári cukorgyárnál öröktette meg a rakott gabonavonattal küzdő klasszikust

Tájidegen mozdonyok lepték el Nógrád megye vasútjait is. A 75-ös vonalon idén egyébként is terveztek nagyobb vágányzári beavatkozásokat, de a látványos magyarkúti siklás miatt végül még komplexebb munkákra szánta el magát a vasúttársaság.

Magyarnándorban egyébként közel sem a 022-es Tujcica volt a legnagyobb szám mostanában, már ami a vasutat illeti, elvégre a 78-as vonalon debütált a Csillámbézé is, aminek az első útjáról mi is beszámoltunk. A LED-fénysorral ékesített Bzmot kétségtelenül a MÁV legsikeresebb PR-akciója a közelmúltból: ahol megjelenik, nem ritkán tömegjelenetek alakulnak ki. A nézelődők között pedig közreműködőink is rendre ott vannak.

A szürke késő őszi, kora téli napokat tehát a Csillámbézé sem mindig fényesíti.