Népmesei fordulatokban sem szűkölködött a pénteken árokba borult Bézé mentése Verőcén.
Az országos médiában is komoly figyelmet kapott a péntek reggel Vácról Balassagyarmatra induló 32222-es számú személyvonat balesete. A két Bz motorkocsiból és három mellékkocsiból álló vonat egyelőre tisztázatlan körülmények között kisiklott Magyarkút megállóhelynél; a vonat elején közlekedő 307-es motorkocsi pedig bele is borult a pálya mentén futó árokba. A vonaton körülbelül 20-an utaztak, két utast kórházba kellett szállítani.






A 75-ös vonal számottevő elővárosi forgalmat bonyolít. A pálya állapota sok helyen erősen leromlott; neuralgikus a vonal Morgó-patak völgyében vezető szakasza, ahol az elmúlt években több vágányzárat is tartottak a pálya megerősítése céljából. A helyszínen készült fényképek tanúsága szerint a siklás is egy olyan szakaszon történt, amire ráférne egy alapos felújítás – ez egyébként tervben is van: a 75-ös vonalon két lépcsőben egész novemberben nagygépes vágányszabályozást végeznek majd a Kapella felületén közzétett adatok szerint.
A bajba jutott Bézé megmentésére az egyébként a Keleti pályaudvar felújításán dolgozó szolnoki darut vezényelték ki, amit a 163-as Szergej juttatott el Vácra. Az eközben a helyszínre érkező 1328-as Dácsia péntek délután már le is húzta Vácra a balesetben kisiklott egyik mellékkocsit, így a nehéz daru már hozzá tudott férni az árokba borult motorkocsihoz, amit korábban spaniferekkel rögzítettek az egyik sínszálhoz, így próbálva megelőzni a helyzet továbbromlását. Ám a mentésben hamarosan népmesei – kedvezőtlen – fordulat állt be: a daru is kisiklott. A bosszantó helyzetet hamar komikussá tette, hogy a vasúttársaság szombat délután több szerkesztőségbe is egy olyan közleményt juttatott el, amelyben azt állítják: „a daru siklásáról szó sincs […] A félreértést valószínűleg az okozta, hogy a daru első tengelyének kerekei a sérült Bz emelése közben rövid időre leugrottak a sínről […]”.

Öröm az ürömben, hogy a mentésnél dolgozó szakemberek hatékonyan orvosolni tudták a problémát, így szombat délelőtt már megkezdődhetett az árokba borult 307-es Bézé visszaemelése a pályára. A pórul járt motorkocsit délután a mentésnél korábban megdicsőült 1328-as Dácsia húzta vissza Vácra.

Az esemény természetesen a nagypolitikában is éreztette a hatását. Magyar Péter szerint a verőcei siklás is azt bizonyítja, hogy „az Orbán-kormánynak mennie kell”, Lázár miniszter szerint „hazug és szemét dolog a magyarkúti baleset kapcsán általában aláásni a MÁV-val kapcsolatos közbizalmat”, Hegyi Zsolt MÁV-vezér pedig arra kért mindenkit, hogy ne vonjon le elhamarkodott következtetéseket az esetből.

