Retró csörgős expresszvonat és a 001-es Bézé koptatták a 2009 óta szünetelő személyforgalmú somogyi mellékvonal sínpárjait.
Október 25-én nem egy, hanem rögtön három pár személyszállító vonattal utazhattak az érdeklődők az egykori 37-es vasútvonal a 2020-as áradások óta már csak Balatonszentgyörgy és Böhönye között járható szakaszán. Érdeklődőkből pedig nem volt hiány: összesen 236 fő regisztrált előzetesen az utazásra, végül 220 utas vett részt a különvonatozáson. Mindkét szám rekord a mára hagyománnyá vált Emlékvonatozás rendezvénysorozat történetében.


A vasútvonal újra benépesült: nemcsak vasútbarátok, hanem sok helybéli is örömmel köszöntötte a különvonatokat. Délelőtt Marcaliban előzte a „nagy vonat” az ott forduló Bézés szerelvényt , délután pedig Balatonkeresztúron keresztezett a két, vonalra látogató szerelvény. A 2143-as retró Csörgő mögé egy Ap, két Bp és egy BDb kocsi került, míg az idén elkészült egyes Bézé két telipiros BDzx mellékkocsival közlekedett.







A Boronka expressz fedélzetén a résztvevők látogatást tehettek a mesztegnyői Kender Logistic Kft. iparvágányán is. Mesztegnyőn a Pannonvasút Egyesület és az Erdei Vasútért Egyesület koszorút helyezett el az állomásépületen a 100 éves, napjainkban tetszhalott állapotú Mesztegnyői Erdei Vasút emlékére. Az állomáson fotókiállítás és kisvasúti modellek is várták az érdeklődőket. Böhönyén a helyi dalkör zenélt, míg a nyugdíjasklub és a Csillagösvény Egyesület zsíros kenyeret és fánkot kínált a vendégeknek. A Böhönyei Borbarát Kör helyi termelői borral és pálinkával várta az érdeklődőket. Mindkét helyszínen bemutatta Elveszett vasútvonalak című könyvét Polonyi Viktor.







A korábbi évekhez hasonlóan a szervező, György-Dávid Valentin most is jól szervezett programmal örvendeztette meg a résztvevőket. A rendezvényt remek időjárás kísérte, és a helyszíni benyomások alapján mindenki elégedetten, élményekkel és fotókkal gazdagodva tért haza. Várjuk a következő évi emlékvonatozást!












