A Bézé-siklás után több mint egy hónappal még mindig nem kezdtek hozzá a pálya helyreállításához. Senki sem tudja, meddig tart a pótlóbuszozás Vác és Szokolya között, de két újabb vágányzár is a láthatáron van már.
Talán végre történik valami fejlemény a 75-ös vonalon, ahol szeptember 12-én kisiklott egy személyvonat a magyarkúti megállóhelyen. Azóta az érintett állomásközt kizárták a forgalomból: hétfőn idelátogatott az FMK 004-es felépítmény-mérőkocsi Rákosról.

A szeptemberi siklás nemcsak azért volt emlékezetes, mert a 307-es Bzmot motorkocsi látványosan befordult a Morgó-patak felé, hanem azért is, mert másnap a mentésére érkező vasúti daru kerekei is „rövid időre leugrottak a sínről”. A MÁV-os eufemizmus az újabb siklásra olaj volt a tűzre, a hamar politikai témává váló vasútüzemi zavar igen gyorsan mémesedett az interneten, de legalább sokan megtudták végre, hogy hol is kell keresni Magyarkút apró üdülőtelepét.
Az elmúlt bő hónapban nem sok látványos eredménye volt a pálya kizárásának, de az tény, hogy sárgamellényes munkások előfordulására több tanút is találtunk. A 75-ös, Vácról Balassagyarmatra vezető vasútvonal pályája a Börzsöny szélén 400 méteres hegyek közt tekereg, és pont ezen a magyarkúti részen lehetetlen jól pótolni autóbusszal. Ennek megfelelően több különböző MÁVBUSZ is indul Vácról, Magyarkútra például egy kisbusz jár egyrészt az utasigények, másrészt a közút szűkös adottságai miatt.



A siklás után november 2-ig kizárták a forgalomból a Vác DCM (cementgyár) és Szokolya közti vonalszakaszt, de a helyreállításnak még nem álltak neki. A vonalon november 3. és 15. között már egy korábban tervezett vágányzárat tartanak majd meg, amely során Vác és Diósjenő között végeznek karbantartási munkálatokat. Információink szerint Magyarkúton a pályafelújítást majd egy következő ütemben fogják csak elvégezni november 15. és a decemberi menetrendváltás között – ha jól alakulnak a dolgok, akkor tehát december közepétől utazhatjuk végig legkorábban a 75-ös vasútvonalat.



Az FMK 004-es hétfői gyors látogatása talán már ennek a munkának ágyazott meg. Érdekesség, hogy az egyébként önjáró motorkocsi az utóbbi időszakban műszaki problémával küzd, és bár mér, de nem jár ön, így egy mozdonnyal kell vontatni. Az FMK 004-est általában egy remot Dácsia társaságában láthatjuk, hétfőn a 478 232-es mozdony húzta a mérőmenetet. A vonat Rákosról indult el délelőtt, a 75-ös vonalon Vác és Szokolya között dél és 13 óra között fordult meg. Mivel Szokolyán nem volt lehetőség körüljárásra, onnan Vácig tolt menetben közlekedett, majd egy gyors helycserés támadás után robogott is haza Rákosra.




