A svéd Nordic Refinance-től hazánkba érkező Henschel mozdonyok nemcsak a magyar, hanem a skandináv vasútbarátok figyelmét is felkeltették. Mutatunk néhány képet a legutóbb útnak indult trióról!
Egy korábbi képriportunkban már beszámoltunk arról, hogy három újabb Henschel TME mozdony készül Magyarország felé. A 1534-es mozdony a közelmúltig a Contec Railnél volt szolgálatban, míg a másik kettő – a 1526-os és az 1516-os – egy ideje nem vett részt aktív forgalomban, utoljára a nemrég csődbe ment C-Rail Safety bérelte őket. A három mozdony az utóbbi időt a Contec Rail kalundburgi telephelyén töltötte, új bérlőre várva.




Ahogy korábban is, a mozdonyok most is a lengyelországi Świnoujście kikötőjébe érkeznek komppal, a svédországi Ystadból. Így a Kalundborg és Ystad közötti, mintegy 215 kilométeres szakaszon bőven akad alkalom, hogy a skandináv vasútbarátok lencsevégre kapják őket.

A MÁV Személyszállítási Zrt. bérelt mozdonyokkal megvalósuló flottafiatalítási programjáról korábbi cikkünkben részletesen írtunk, és ott folyamatosan frissítjük a dán dízelek állományi adatait is. Jelenleg a két már szolgálatba állt mozdony közül csak a 1517-es dolgozik: a 1535-ös a hét elején vált üzemképtelenné, május 22-én Dombóvárra szállították javításra.
A 1524-es a napokban kapja meg a MÁV arculatához illeszkedő matricázást Ferencvárosban, így rövidesen munkába állhat. A következő három mozdony a tervek szerint a közeljövőben érkezik Magyarországra – a balatoni főszezonban nagy szüksége lesz a vasúttársaságnak a Henschelekre.