Két V63-assal tesztelik a Kiskőrös–Fülöpszállás és a Dömsöd–Kiskunlacháza fázishatár közötti szakaszt.
Ahogy arról nyári képes beszámolónkban hírt adtunk, már augusztus közepén mérővonat járt a kínai hitelből átépülő Budapest–Kelebia vasútvonalon. Az FMK-007 mérőkocsival a szakemberek különböző vágánygeometriai és járműdinamikai paramétereket mértek.


Október 6-án és 7-én a pálya után megkezdődött a felsővezeték-rendszer próbája is. Egyelőre a Kiskőrös–Fülöpszállás, valamint a Dömsöd–Kiskunlacháza fázishatár közötti szakaszon van bekapcsolva a 25 kV-os feszültség, ahol úgynevezett melegáramszedős próbákat végeznek. A próbáknál a MÁV két Gigantja, a 033-as és a 055-ös pályaszámú gépek, valamint közöttük szendvicsbe fogva a MÁV Rail Tours 203-as Púposa segédkeznek.






A biztosítóberendezés továbbra sincs átadva, így a próbamenetek egyelőre vörös jelzők és sötét sorompók mellett közlekednek. Mindeközben október 3-án megnyílt a Budapest–Belgrád vonal teljes szerbiai szakasza. Arról, hogy mikor indulhat meg a menetrend szerinti vonatközlekedés a magyar oldalon, továbbra sincs pontos kitűzött dátum. Lázár János építési és közlekedési miniszter legutóbb azt nyilatkozta,
szeretné, ha 2026 januárjában megindulna a vasúti személyforgalom Budapest és Belgrád között.

