2024 május utolsó előtti napján a 406-os Bobó dolgozott a komlói tolatós élén, így újra piros mozdony közlekedett az eltraxxosodott vonalon!
A géphiány gyakran okoz szokatlan vonat-összeállításokat. Ezúttal azonban nem a Start gyatra rendelkezésre állása eredményezett izgalmas fotótémát Dombóvár környékén, hanem a forgalom megnövekedése! A Rail Cargo Hungariának (RCH-nak) ugyanis Nagykanizsán megnőtt a Szergejigénye, amióta nemcsak Marcaliba, hanem Mesztegnyőre is jár rendszeresen tehervonat – ahol a helyi iparvágányon gabonát rakodnak. A szokásos egy helyett így két remotot foglalkoztat Kanizsa, a másik Szergej a vízvári, illetve barcsi tolatósra kell.



(fotó: Láber Attila)
Pécsen nem változott a helyzet, szokásosan napi két M62-es az igény, most viszont egy gép, a 329-es revíziós volt, így a két dombóvári klasszik hatlábú (116, 235) dolgozik egy ideje Dél-Baranyában. Dombóvár új cargós szerzeménye, az ezüstszínű, sokak által kedvelt, egyesek által kevésbé rajongott Akiem-Traxx (285 108) viszont igencsak elfoglalt. Ha plusz megrendelés esik be Baja környékén, akkor szükség van még néha Szergejre is.



Csütörtökön azonban nem volt elég nagydízel Dombóváron, a szükség pedig nagy úr: a főleg csak állomási tartalékmunkát végző remot Bobók (448 406, 434) egyike ismét nyílt vonalon mutathatta be az erejét. A bajai, húszkocsis üres műtrágyavonat a kikötői és az 50-es vonali emelkedők miatt túl nagy falat lett volna neki, a komlói tolatós viszont nem. Így Bajára a Traxx ment az üres műtrágyavonatért, a komlói tolatós élén pedig a 406-os Bobó vitézkedett.




Odafelé az üres vonatnak emelkedik csak, a rakottnak szinte egészen Dombóvárig lejt a pálya. A régi szép időkben még klasszik Kisdácsia sem volt ritka combos vonattal lefelé, ha éppen nem volt más. A 406-os gép kilenc üres kocsit húzott fel Komlóra reggel. Mire fölért az állomásra, már a kőrakodón meg is rakták a kedden otthagyott három üres kocsit. A hozott vagonokból még hatot megraktak, hármat pedig ott hagytak keddre, így kilenc rakott kocsival tért vissza Dombóvárra a tolatós. A kővonat másnap Bajára folytatta útját (már a Traxxszal), ahol az állomási vágányzárban anyagolják majd el a komlói bagikövet.